08 اردیبهشت 1403

  مسئول رسیدگی به امور شکایات: مهندس محمدرضا میرشکاری

تلفن تماس:       ۴۴۴۵۱۹۹۰    و یا با شماره ۴۴۴۵۱۳۰۰   داخلی    ۲۲۵

     تلفن همراه: ۰۹۱۷۱۵۳۸۲۳۹

 

 

اهداف واحد رسیدگی به شکایات:

۱- ارتقای سطح مشتری مداری در سازمان
۲- افزایش میزان رضایت مندی بیماران و کارکنان از سازمان
۳- فعالیت در راستای استقرار برنامه وزارتخانه ای

 

واحد رسیدگی به شکایات مرکز بهداشت و درمان خرم بید :
این واحد در بخش اداری  مستقر می باشد و تمامی روزهای هفته به جز ایام تعطیل جوابگوی مراجعین محترم و همراهان آنان است .

شرح وظایف:

  • دریافت و ثبت شکایات کتبی و شفاهی مراجعین از واحدها و کارکنان
  • بررسی شکایات واصله، تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی
  • پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان
  • جمع بندی شکایات در مقاطع مختلف زمانی و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات به منظور پیشگیری از تکرار مجدد آنها و ارائه گزارش به مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه
  • گزارش نتیجه اقدامات انجام شده در خصوص شکایات به مدیر مجموعه
  • جمع آوری ماهیانه شکایات از صندوق  های رسیدگی به شکایات
  • پیگیری و اجرای دستورالعمل های ارزیابی عملکرد و تکمیل فرم های مربوطه و تهیه مستندات لازم
  • پیگیری و اجرای برنامه های ارزیابی عملکرد در واحد بر اساس سیاست های ارسالی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه
  • بازرسی دوره ای و یا موردی از واحد ها بر اساس سیاست های ابلاغی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه و ارایه گزارش های مستمر
  • بررسی و رسیدگی به سوء جریانات اداری مالی در واحد و گزارش  مستمر به مدیریت بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه 
  •  ارسال گزارش عملکرد فصلی بر اساس فرم های مربوطه به مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه
  • شرکت در دوره های آموزشی برگزار شده توسط مدیریت بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه  
  • شرکت فعال در جلسات واحد بر اساس سیاست های ابلاغی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه
  • انجام سایر امور در چارچوب برنامه های مدیریت بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه



مراجعه کننده گرامی در صورت داشتن  هرگونه شکایت از خدمات ارائه شده در این مرکز:
 
۱- شکایت خود را در فرم مربوطه ثبت ودر صندوق شکایات بیندازید.
۲-به سایت بیمارستان، راهنمای مراجعین، فرم های مورد نیاز فرم طرح شکایت مراجعه نمایید و پس از پرینت صفحه و تکمیل، آن را تحویل قسمت رسیدگی به شکایات دهید.
۳-مراجعه به سایت و تکمیل فرم ثبت الکترونیکی شکایت در قسمت خدمات الکترونیکی
۴-مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات مستقر در قسمت مدیریت

لطفاً به نکات زیر توجه فرمایید:
۱-نظرات خود را حتی الامکان کوتاه و روشن بیان نمایید.
۲-چنانچه از فرد خاصی شکایت دارید ، نام و مشخصات وی را ذکر نمایید.
۳-شماره تماس خود را جهت اطلاع از نتیجه نهایی قید نمایید.

نحوه پاسخگویی به شکایت
رسیدگی به شکایات تلفنی:
مسئول رسیدگی به شکایات شماره تلفن واحد را در اختیار عموم قرار داده و در فلوچارت اعلام نموده تا در صورت داشتن شکایت با این واحد تماس گرفته شود.   مسئول واحد درصورت تماس شاکی ، به صحبتهای وی گوش داده ودر صورت امکان موضوع را پیگیری و رفع می نماید.   مسئول واحد درصورتی که قادر به رفع مشکل نبود شماره تلفن فرد شاکی را دریافت می نماید تا پس از پیگیری ، نتیجه را به اطلاع شاکی برساند .

رسیدگی به شکایات حضوری:
پرسنــل واحدهای درمانـــی و پاراکلینیک درصــورت مشاهده ی فرد معترض ، وی را به دفتر رسیدگی به شکایات ارجاع می دهند.شاکی با مراجعه حضوری به این واحد مشکل خود را برای مسئول رسیدگی به شکایت مطرح می کند .مسئول رسیدگی به شکایت پس از شنیدن موضوع شکایت با مسئول واحد مربوطه تماس گرفته و از مسئول آن واحد توضیحات لازم را جویا میشود.

رسیدگی به شکایات کتبی:
۱-مسئول رسیدگی به شکایت اگرموفق به رفع شکایت نشد، فرم رسیدگی به شکایت را در اختیار شاکی قرار می دهد
۲- شاکی پس از تکمیل فرم ، آن را به مسئول رسیدگی به شکایت تحویل می دهد و رسید دریافت می نماید
۳-مسئول رسیدگی به شکایت فرم تکمیل شده را برای مدیریت ارسال می نماید
۴-مدیریت شبکه پس از رویت فرم ، شکایت را به واحد مورد شکایت جهت پاسخگویی ارجاع می دهد و پس از ثبت در دبیرخانه توسط نامه رسان به مسئول مربوطه تحویل داده میشود
۵- مسئول واحد مربوطه باید ظرف مدت یک هفته به شکایت ارسالی پاسخ دهد
۶- مدیریت پس از بازگشت پاسخ شکایت ، آن را به واحد رسیدگی به شکایت ارجاع می دهد
۷-مسئول رسیدگی به شکایت طی تماس تلفنی نتیجه ی اقدامات انجام شده را به اطلاع شاکی می رساند
۸- مسئول رسیدگی به شکایت درصورت اعلام رضایت شاکی ،‌ فرم رسیدگی را بایگانی می نماید
۹- مسئـــول رسیدگی به شکایت در صــورت عدم رضایت شاکی ، ‌وقت ملاقات حضوری با رئیس بیمارستان تعیین می نماید
۱۰- رئیس بیمارستان پس از ملاقات حضوری با شاکی ، درصورت اعلان رضایت توسط شاکی ،دستور بایگانی می دهد وگرنه به مقامات بالاتر ارجاع می نماید

رسیدگی به شکایات غیر حضوری:

الف: ثبت شکایت در فرم الکترونیکی سایت مرکز جهت ثبت شکایت اینجا را کلیک کنید

 ب:ارسال ایمیل به آدرس : rmirshekari@yahoo.co